Narrowcasting
Narrowcasting zorgt ervoor dat je informatie kunt verspreiden door deze weer te geven op beeldschermen. De informatie die wordt weergegeven kun je vooraf instellen, en kan bovendien gemakkelijk worden aangepast.
Met deze informatievoorziening kun je zowel jouw medewerkers informeren als jouw klanten.
Verbinding
Medewerkers informeren met narrowcasting
Binnen jouw organisatie kan narrowcasting bijdragen aan de communicatie van en naar jouw medewerkers. Omdat niet alle medewerkers achter een computer zitten bij het uitvoeren van hun werkzaamheden, kan narrowcasting ingezet worden op plaatsen waar ze een gedeelte van de werkdag door brengen. Dit kan zijn de werkplek zelf maar ook de kantine of de kleedkamer (fabriekspersoneel).
Gebruik narrowcasting om jouw medewerkers op de hoogte te brengen van het laatste nieuws: statistieken, werknemer van de maand, bedrijfsactiviteiten, praktische opmerkingen, verjaardagen, aantal dagen zonder ongelukken etc. Denk hier ook aan de mogelijkheid om Key Performance Indicatoren (KPI's) te communiceren, zoals aantal orders per dag, aantal klachten per maand.
Via het Content Management Systeem (CMS) bepaal je zelf per scherm welke informatie op welk tijdstip getoond moet worden.
Externe communicatie
Ontvangstruimte
Het is erg prettig om in de ontvangstruimte direct de juiste informatie beschikbaar te hebben voor jouw bezoekers: naar welke vergaderzaal zij moeten, een plattegrond van het bedrijf, et cetera.
De informatie op het scherm kan worden aangepast aan het moment van de dag. Dit biedt ook commerciële voordelen. Speciale lunchaanbiedingen kunnen op deze schermen prima getoond worden op de gewenste tijden. Zo creëer je extra kantine-inkomsten.
​Omdat je narrowcasting ook uitstekend als een advertentiekanaal kunt inzetten, is dit een zeer modern middel om extra advertentie-inkomsten te genereren.